Käyttö- ja hoito-ohjeet

 

Aloita käyttö maltillisesti

Pohjalliset tehostavat lihastesi toimintaa, ja ensimmäisten viikkojen aikana voit tuntea lievää lihaskipua. Tarvittaessa aloita pohjallisten käyttö muutamalla tunnilla päivässä. Viikon kuluttua käytä pohjallisia mahdollisimman paljon joka päivä.

Jatkuva käyttö edistää koko kehosi hyvinvointia

Pohjalliset tukevat koko kehosi ryhtiä ja suoraa linjausta, siksi niitä kannattaa käyttää mahdollisimman paljon joka päivä. Pohjalliset on helppo siirtää kengästä toiseen, tai voit hankkia useamman parin. Jos mahdollista, poista aina ensin kengän oma pohjallinen.

Lisää käyttömukavuutta "varaparilla" tai eri pohjallisilla eri käyttötarkoituksiin

Suosittelemme hankkimaan ainakin kaksi paria FootBalance-pohjallisia: toiset arkikäyttöön ja toiset urheiluun. Näin mahdollinen hiki ei siirry urheilukengistäsi arkikenkiisi. Tämä lisää myös pohjallistesi käyttöikää, kun ne saavat "huilata" välillä.

Hankkimalla useamman parin varmistat myös, että sinulla on käyttötarkoitukseen ja jalkineeseen sopiva pohjallinen. Haluat ehkä lenkille pehmustetun ja hyvin iskuavaimentavan pohjallisen, kun taas työ- ja vapaa-ajan kenkiin sopii parhaiten ohut vaimentamaton malli.  Monoihin ja pyöräilykenkiin parhaiten taas käy mahdollisimman jäykkä pohjallinen.

 

Hoito-ohjeet

Oikealla hoidolla pohjalliset kestävät noin 8 - 12 kuukautta. Kuten minkä tahansa jalkineen, myös pohjallisen käyttöikä riippuu siitä, kuinka usein sitä käytetään ja mihin käyttötarkoitukseen.

Voit pidentää pohjallistesi käyttöikää pitämällä ne puhtaana ja kuivina. Vaihtelemalla useampaa paria pohjalliset saavat välillä "levätä" ja tuulettua, mikä pidentää niiden käyttöikää. Käyttökertojen välillä pohjallinen kannattaa vetää osittain ulos hengittämään.

Oikea hoito on kevyt kosteapyyhintä tai harjaus. Älä liota pohjallisia. Ei konepesua tai kuivausta. Älä altista kuumuudelle, esimerkiksi kuivaamalla pohjallisia patterin päällä, saunassa tai retkitulella.