Blogi

Ruotsin tiimimme kertoi hiljattain Karoliinisen instituutin tutkimuksesta, jonka mukaan vastustuskykyä voi parantaa pitämällä viikoittainen treenimäärä verrattain suurena. Tutkimustulokset kyseenalaistavat ns. avoimen ikkunan teorian (open window theory), jonka mukaan immuunijärjestelmä on heikentynyt 3-72 tuntia pitkäkestoisen ja rasittavan harjoituksen jälkeen.

Kevät tekee tuloaan, ja kadut sekä puistot täyttyvät iloisista ja innostuneista juoksijoista. Sen kunniaksi tarjoamme muutaman vinkin, joiden avulla voit välttää ylitreenaamisen tuomat haitat ja vammat.

1. Kasvata harjoitusmäärääsi (matka tai aika) asteittain, korkeintaan 10-15 % viikossa.

2. Kasvata harjoituksen intensiteettiä niin ikään asteittain (näin tekevät myös huippu-urheilijat).

Kevään tullen lisääntyvä valo ja heräävä luonto suorastaan kutsuvat liikkumaan ja kuntoilemaan. Mikä olisikaan riemukkaampi ja vaivattomampi tapa parantaa lihasvoimaa, kuntoa sekä koordinaatiota, kuin vanha kunnon naruhyppely. Tässäpä kukkaroystävällinen laji, jota voit harrastaa lähes missä ja milloin vaan!

Sotshin olympialaisten myötä maastohiihto nousi valtakunnan puheenaiheeksi, kun hiihtäjämme toivat tuliaisina yhden kultaisen ja kaksi hopeista mitalia. Kuluvan talven sää ei valitettavasti ole tätä kansallisharrastustamme juurikaan suosinut, ja monella sukset ovatkin jääneet koko “talveksi” varaston perukoille. Terävimmän maastohiihtokärkemme vanavedessä on kuitenkin jatkuvasti nousemassa uusia kykyjä, jotka jaksavat metsästää latuja tarvittaessa vaikkapa naapuripitäjistä, jotta harjoitusohjelmaan ei tule taukoja.

Teitkö tälle vuodelle kunnianhimoisia uudenvuodenlupauksia, joiden pitämisessä on jo ollut haasteita? Olisiko aika tehdä korjausliike ja päihittää ainakin viime vuoden saavutuksesi? Liittyipä kuntoilutavoitteesi mihin lajiin tahansa, älä anna ongelmien kehon linjauksessa vaikuttaa suorituskykyysi – FootBalance auttaa sinua onnistumaan. FootBalance kuuluu jalkojen hyvinvointia edistävien tuotteiden kehittämisessä maailman huipulle. Haluamme tarjota maailman jokaiselle 13 miljardille jalalle hyvinvointia edistävän yksilöllisesti muotoillun pohjallisen.

On kulunut kuusi päivää Tukholmasta. Palautuminen on erinomaisessa vauhdissa ja kisastakin alkaa olla jo riittävästi aikaa eli nyt aivot alkavat taas toimia normaalilla tavalla tarkemman analyysin muodostamiseksi. Koen tämän hyvin hyödylliseksi puuhaksi, vaikka se viekin aikaa hieman enemmän kuin vain fiiliksien kirjoittaminen. Välittömästi kisan jälkeen sitä on usein pään kanssa niin jumissa itse kisassa, ettei pysty ottamaan kunnolla etäisyyttä siihen ja analysoimaan mikä toimi ja mikä ei.

Valmistautuminen

Kesä on täällä! Greenit vihertävät ja varmaan viimeisetkin kentät poistavat vihdoin talvisäännön, nyt pelataan! Golfissa kenkien istuvuus on avainasemassa, että kierroksesta voi nauttia ja jalat jaksavat. Tätä helpottamaan FootBalance arpoo 30 paria QuickFit-pohjallisia.

Osallistu arvontaan! 

Finlandia-hiihto täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Sen vetovoima on pysynyt kautta vuosien ja se onkin vakiinnuttanut asemansa yhtenä suomalaisen talviurheilun klassikoista.  Finlandia-hiihto on tuonut samoille laduille aktiivisia kilpailijoita ja harrastelijoita testaamaan sekä omaa kuntoaan että Salpausselän latuja. 

Jos pohjallisten tekeminen on koskaan tuntunut erityisen hyvältä niin tänään. Meidän fysioterapeutit pääsivät Lastenklinikoiden Kummien kautta tekemään pohjallisia Lastenklinikan hoitohenkilökunnalle.

Lastenklinikoiden Kummit tekevät arvokasta työtä tukemalla sairaita lapsia ja heidän parissaan sekä fyysisesti että henkisesti raskasta työtä tekeviä. Toivottavasti pohjalliset edes pieneltä osalta auttavat näitä ihania ihmisiä jaksamaan työssään paremmin. Heitä tarvitaan.

Rogaining-kilpailuissa ajatuksena on kerätä pisteitä käymällä eriarvoisilla rasteilla haluamassaan järjestyksessä annetun ajan puitteissa. Kilpailijat saavat palata kilpailukeskukseen syömään, juomaan, lepäämään ja vaihtamaan varusteitaan milloin vain kisan aikana. Kilpailu käydään 2-5 hengen joukkueilla ja kilpailun kesto on sarjasta ja tapahtumasta riippuen 2 tunnista aina vuorokauden 24h kilpailuihin.

Valmistautuminen

FootBalancen blogista

saat tietoa tuoteuutuuksista ja vinkkejä, jotka auttavat sinua pysymään aktiivisena FootBalancen kanssa!